2017. június 27., kedd

Nyár, limonádé, vázlatfüzet... stb.

Nagyon belecsaptunk ebbe a nyárba, csak itt ülök az árnyékos szobában, és úgy érzem magam, mint ha szaunában lennék... El is tettem a szörpöket télire, helyette inkább citromot vettem, limeot, meg egy narancsot - csak a szín kedvéért, mert igazán finom narancsot csak télen lehet kapni - és betáraztam limonádéból a hűtőbe. Recept, nyári hűsítő ihlette rajz, és egy kis kitérő is várható, ha kattintasz...


A limonádé nem egy bonyolult koktél, nekem mégis különleges, mert gyerekkoromban saját szót találtam ki rá: minimononádé. Lényegében citromlé, cukor és víz. Szóval nem nagy gaszto művészet, de gondoltam megosztom, én hogyan csinálom, ha megadom a módját. Egyrészt a természetes alapanyagok - még ha drágábbak is - finomabbak, és nekem a látványa is jól esik, sokkal kellemesebb egy citrusfélékkel teli pohárból, szívószállal szürcsölgetni...

Hozzávalók:
- 1,5 l víz (esetemben csapvíz, de lehet ásványvíz is)
- 1 db közepes citrom
- fél narancs
- fél lime
- 2-3db mentalevél
- 3 ek kristálycukor

Először is alaposan megmosom a gyümölcsöket, majd egy bögrében, kb 2-2,5 dl vízben feloldom a cukrot. Közepes cikkekre szeletelek mindent, majd kézzel belenyomkodom a levüket a kancsóba, és a kifacsart húst, héjastól az üvegbe dobom. Nyakon öntöm a cukros vízzel, ezt követően hideg vízzel csurig töltöm a kancsót, és a végén szóróm bele a széttépkedett mentaleveleket. Egy fakanállal összekeverem, és akár azonnal fogyasztható, de 1-2 óra csak jót tesz neki a hűtőben, kellemesen lehűl és az ízek is összeérnek.


Egy ilyen adag gond nélkül elfogy nálam egy nap alatt...


Ez a limonádé ihlette a nyári kedvenceim egy részét tartalmazó rajzot. Már ősszel is csináltam hasonlót, az alapötlet szerint 9 tételnek kellene szerepelnie a rajzos listán, de most csak 7-et sikerült besűrítenem. Azt azért hozzá tenném, hogy imádom a napfényt, de strandra nem nagyon járok, nem vagyok egy sellőlány típus... viszont egy homokos parton még én is süttetném a hasam egy délutánon át, csak pancsolás helyett valószínűleg könyvet olvasnék, és valami hűsítőt szürcsölgetnék.



Így a végére beszúrnék még valamit, ami egészen biztosan a nyár kedvence lesz számomra.


A Zenzero webshopból rendeltem ezt a nyakláncot. Azért különleges, mert nem igazán szoktam hirdetésekre kattintani, és nagyon ritkán vásárolok ilyesmit online, viszont ezúttal győzött a kíváncsiságom, és nem csak hogy átlapoztam, bele is szerettem pár dologba az oldalon. Napokon belül a kezemben tarthattam ezt a kis bohémságot, és kellemes meglepetésként ért, hogy egy saját készítésű fotóért cserébe 1.000,- Ft-os kuponnal is megajándékoztak. Így hát a következő kiszemeltem is megvan már. :)


Ki mit ivott, rajzolt és vásárolt mostanában nyár jelszóval? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése