2017. augusztus 6., vasárnap

Kreatív Nyári Kihívás - Ismétlődő minták

Múlt héten csoportos, online kreatív kihíváson vettem részt Imelda szervezésében. (Egyébként csak nem rég találtam rá az alkotóra és a blogjára, de teljesen elvarázsolt a stílusa, mind írás, mind alkotás terén.) A kiinduló pont az volt, hogy mindegy hogyan, csak egy héten át napi szinten szánjunk egy kis időt a kreativitásra. Az eszköz, a módszer, igazából minden mindegy volt. Irányadónak mégis kaptunk egy kis segítséget, minden reggel érkezett egy e-mail, mely némi inspirációt és egy témát tartalmazott. Mivel képtelen voltam eldönteni, miket is fessek, és alapvetően nem tartom a nyarat a leginspirálóbb évszaknak, így követtem a medret, és így születtek meg az alábbi jópofaságok...


Nem mondom, hogy ezek életem fő művei, de tökéletesen tükrözik azt, hogy a fárasztó hétköznapokból is ki lehet szakítani egy fél órát az alkotásra, és még ha nem is remekművek, de aranyos dolgok, ötletek, tapasztalatok és tanulságok kerekedhetnek belőle.

1. nap - absztrakt
Már rég gondolkodtam azon, hogy kipróbálom én is a "kimaszkolós" módszert, mikor ragasztószalaggal kitakargatom a lap azon részét, amit nem akarok megfesteni, és így születik valami szabályosabb, akár geometrikus minta. Most éltem a lehetőséggel... Nem meríti ki maximálisan az absztrakt fogalmát, de indulásnak jó volt. :)
Előkészület 10 perc
Festés 18 perc
Tanulság: Meg kell tanulni szép lilát keverni...
Az épp szóló zenék befolyásolták a színeket: EDEN - Drugs | EDEN - Wake up | EDEN - Gravity


2. nap - égbolt
Igaz, a kedvenc napszakom az éjszaka, és már csillagos égboltot is rég szándékozok festeni, most mégis maradtam a nappalnál és a felhőknél. És ha már hétfőn a lila nem épp jött össze, ezúttal megpróbáltam jobban keverni, és egy kicsit rétegezni is...
Festés 22 perc
Tanulság: Ne legyél lusta leragasztani a lapot festés előtt! Hasznos, nem hullámosodik fel a végére...
Zene, ami vitte néha az ecsetet: Chasing Dreams - Chillstep Mix 2013


3. nap - növények
A kedvenc színem a zöld, így mindig öröm, ha van egy jó okom ezzel dolgozni. Szerdán plusz kihívásnak tekintettem, hogy megpróbáljam az ecsetem adottságait kihasználni, és különféle technikákkal, mozdulatokkal létrehozni a különféle alakú levélkéket. Sikerült is, meg nem is...
Festés 20 perc
Tanulság: A vízfesték türelemjáték, és hiába gyakorlod, akkor is a spontán megfolyás teszi szebbé!
A zene továbbra is: Chasing Dreams - Chillstep Mix 2013 - kb a 20. perctől.


4. nap - ételek
Ez volt az első nap, mikor csak tétlenül ültem, és agyaltam, mi a csodát fessek. Nem vagyok nagy evő, bár azért nekem is akad kedvenc ételem, de ebben a nyári hőségben nem sok minden esik jól... Egy darabig a fánkokon gondolkodtam, aztán leesett, minek is van szezonja. DINNYE!
Festés 18 perc
Tanulság: Továbbra is türelemjáték... várd meg, hogy megszáradjon, mielőtt jön a következő réteg, és ne legyél lusta, töltsd ki azt a papírt, nem olyan nagy az!
A zene nem volt mérvadó, nem is nagyon figyeltem, mi szól éppen...


5. nap - sokszögek
Itt aztán elszabadult a fantáziám, mert nem egészen így terveztem. De ahogy jöttek a színek, ahogy megfolyt a festék, úgy lett. Hagytam magam.
Festés 20 perc
Vonalazás 8 perc
Tanulság: Az ecset nem ceruza, ezért nehéz vele valódi szöget festeni. De mindig segíthet egy tűfilc!
A zene, ami egyébként ellent mond annak, ami a papírra került: ByeAlex - Fekete


6. nap - nyár
Első gondolat: dinnye. Ja, az már volt... Aztán leesett, hogy van itt még étel, ami jól esik ilyenkor. Ötlet volt még, hogy napszemüvegeket sorakoztatok fel, vagy kagylókat, de ez sokkal színesebb témának tetszett.
Festés 40 perc
Tanulság: Látod, ha időt szánsz rá, mennyivel jobb lesz... Bár azért érződik, hogy a végére már fogytán volt a türelmem. :)
Zene, de csak indulásnak, aztán már nem figyeltem rá: New Level Empire - Hallod Látod Érzed


7. nap - állatok 
A végére sok volt már a szín, és bár megfordult a fejemben, hogy felmintázok ide egy zsiráfot, de végül mégis inkább valami cukin vicceset szerettem volna. Így jöttek a popsimutogató elefántok. Meg egy kis megszeppent, aki nem érti, mi is történik itt most... :)
Festés 20 perc
Tanulság: A szürke sem unalmas. Viszont kérlek, kérlek, kérlek, várd meg, hogy megszáradjon, mielőtt újra maszatolsz!
Zene... volt, de nem figyeltem. Utólag eszembe róla, igen, a videó miatt...: Coldplay - Paradise


A lelkem nyugodt, mert minden napból kihoztam a kreatív maximomot, akkor is, ha hazaérve még semmi kedvem nem volt az egészhez. Közben egyébként tervezgetem a saját kihívásom, amit valószínűleg év vége felé fogok időzíteni, vagy jövő év elejére. A pontok nagy része már megvan! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése